Głos Pacjenta Onkologicznego Nr 6/2019 (39)

17 „Głos Pacjenta Onkologicznego” nr 6, grudzień 2019 Projekt realizowany ze środków PFRON Rehabilitacja e-potwierdzenie zlecenia na wyroby medyczne Elektronicznego Systemu NFZ Innym udogodnieniem dla pacjentów i lekarzy jest wprowadzenie e-potwier- dzenia zlecenia na wyroby medyczne Elektronicznego Systemu NFZ. Jak działa e-potwierdzenie: • • Lekarz wystawia zlecenie w elektro- nicznym systemie NFZ oraz potwier- dza uprawnienia pacjenta w nowym systemie NFZ. • • Pacjent otrzymuje wydruk na wyroby medyczne od 1 do 12 miesięcy oraz wydruk potwierdzenia uprawnień do odbioru produktów refundowanych. Jeśli pacjent otrzyma obydwa wydruki nie musi iść do punktu NFZ, aby potwierdzić zlecenie. Może skierować się do sklepu medycznego, aby zrealizować zlecenie. • • Pacjent przychodzi do sklepu me- dycznego z wydrukiem zlecenia oraz wydrukiem potwierdzenia upraw- nień na wyroby medyczne. • • Sklep medyczny wydaje wyroby me- dyczne na okres od 1 do 6 miesięcy zgodnie z decyzją pacjenta. Pacjent zostawia zlecenie w sklepie. • • Jeśli pacjent decyduje się na częścio- wy odbiór wyrobów powinien zacho- wać sobie numer zlecenia, potrzebny przy kolejnej wizycie w sklepie. • • Realizacja całego zlecenia na 6 mie- sięcy musi się odbyć w tym samym sklepie. System Obsługi Wsparcia (SOW) SystemObsługi Wsparcia to platfor- ma, za pomocą której osoby niepeł- nosprawne i jednostki działające na ich rzecz mogą elektronicznie skła- dać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. System SOW powstał celem zwięk- szenia dostępności pomocy oferowanej w ramach zadań i programów finanso- wanych ze środków PFRON, których realizatorem są Jednostki Samorządu Terytorialnego. System SOW umożliwia osobom nie- pełnosprawnym i podmiotom działa- jącym na ich rzecz proces aplikowania o środki PFRON, będące w gestii jed- nostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego. Pozwala na weryfikację wniosków osób indywidualnych i instytucji na etapie przyznawania dofinansowań, jak rów- nież na badanie skuteczności wydatko- wania środków PFRON. Możliwe jest załatwienie sprawy dro- gą elektroniczną na każdym jej etapie: • • uzyskanie informacji, • • wypełnienie wniosku, • • podpisanie i złożenie wniosku, • • dokonanie ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień, • • zapoznanie się ze wzorem umowy, • • rozliczenie dofinansowania. Darmowy System SOW (sow.pfron.org.pl ), za którego pośrednictwem można ubiegać się o dofinansowanie ze środków PFRON, dostępny jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Jedyne, co jest potrzebne to: • • dostęp do internetu, • • aktywne konto w Systemie SOW, • • posiadanie Profilu Zaufanego, który można potwierdzić w wielu instytu- cjach pożytku publicznego oraz on- -line na stronach dziesięciu różnych banków. Zainteresowani mogą również sko- rzystać z kreatora, który usprawnia proces składania wniosku. Więcej szczegółowych informacji można także uzyskać kontaktując się z bezpłatną infolinią: 800 889 777 (czynną w dni robocze w godz. 9:00- 17:00). Więcej informacji: www.portal-sow.pfron.org.pl Strony internetowe: www.mz.gov.pl www.nfz.gov.pl www.pfron.org.pl www.sow.pfron.org.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDk0NjY=